Judita Kabzanová

Podklady pro responzivní reklamy v Google Ads

PPC reklamy jsou pevnou součástí digitálního marketingového mixu. Jsou dostupné malým i velkým inzerentům a jejich provozovatelé je neustále vylepšují. I nejjednodušší vyhledávací reklamy lze vyšperkovat dodatečnými podklady a zaujmout tak vaše potenciální klienty.

 

Podklady se vyvíjejí

Uživatelé internetových vyhledávačů nejčastěji používají textové vyhledávání a tak i nejpoužívanější typy reklam v systému GoogleAds jsou založeny na vyhledávání klíčových slov a frází. V předchozích letech bylo možno v Google Ads nastavit pouze textové podklady, ale s rozvojem zobrazovacích technologií a masivním nástupem mobilních zařízení bylo třeba tyto reklamy přizpůsobit a také je udělat atraktivnější pro cílové uživatele.

Před nějakou dobou tedy Google zavedl tzv. responzivní vyhledávací reklamy, které kombinují textové, obrazové a další podklady a optimálně je zobrazují podle typu koncového zařízení tak, aby maximálně přitáhly pozornost uživatele internetu. V současné době už jsou k dispozici pro tvorbu nových kampaní pouze tyto typy reklam. Tyto reklamy mohou být pouze textové s přidanými grafickými prvky, nebo z nich můžete jednoduše vytvořit i obsahové responzivní reklamy a mít tak tyto kanály provázané. 

Základními stavebními kameny responzivních vyhledávacích reklam jsou podklady, které mohou mít různý formát.

Pojďme se společně podívat na rozsáhlé možnosti, které responzivní reklamy inzerentům nabízejí.

ppc podklady - INNOIT blog


 

Na podkladech záleží

Při plánování vašich kampaní můžete využít našeho průvodce a dopředu si nachystat různé typy podkladů v konkrétních formátech. Kompletní reklama je vlastně sestava různých prvků, které bude algoritmus reklamního systému zobrazovat podle konkrétní stránky a obrazovky, na které bude reklama spuštěna. Je tedy třeba při zadávání kontrolovat, aby všechny podklady dohromady dávaly smysl. To nám ale umožní náhled reklamy přímo v editoru kampaní.

1. Cílová URL
2. Obrázky
3. Videa
4. Nadpisy
5. Popisy
6. Název a logo firmy
7. Odkazy na podstránky

Cílová URL
URL vaší cílové stránky, neboli landing page.

Vaše reklama by měla být relevantní k obsahu, který je na ní zobrazen. Některé URL adresy mohou být  navíc dlouhé a komplikované. Zde je možno zobrazovat pouze zkrácené URL s výstižnými klíčovými slovy.

cílová url - INNOIT blog

Obrázky
Na kvalitě záleží

Kvalitní obrazové podklady můžou se zdánlivě nudnými textovými reklamami udělat opravdové divy. Pro responzivní zobrazování reklam je třeba nahrát obrazové podklady ve formátech 1:1 - čtverec a 1,91:1 - dlouhý obdélník. Doporučujeme používat podklady v nejvyšší možné kvalitě, zejména pro dobré výsledky zobrazování na mobilech. V rámci obrazových podkladů můžete také přidat až pět verzí vašeho loga. Velkou výhodou je možnost kontrolního zobrazení reklam přímo při editaci.

obrázky - INNOIT blog

Videa
Krátké videoreklamy nepochybně zaujmou.

Nejlepších výsledků dosahuje formát na výšku a na šířku v délce do maximálně 30 sekund.

cílová url - INNOIT blog

Nadpisy
Krátké a výstižné tituly vaší kampaně v délce do 30 znaků.

Pro dobrou sílu reklamy je třeba, aby se v nich objevovala klíčová slova a fráze. Lze vložit až 15 různých nadpisů.

cílová url - INNOIT blog

Popisy
Můžete uvést až 4 různé popisy.

Delší charakteristika nabízeného zboží nebo služby v délce do 90 znaků.

cílová url - INNOIT blog

Název a logo firmy
Ukažte svůj brand

Vložte svůj obchodní název a logo firmy v čtvercovém formátu.

cílová url - INNOIT blog

Odkazy na podstránky
Nabídněte návstěvníkům možnosti

Důležitou součástí kampaně jsou odkazy na podstránky, v kterých nabízíte související produkty a služby, které mohou být relevantní pro vaše návštěvníky. Můžete si vytvořit více odkazů na podstránky, uložit je a poté kombinovat u různých reklam a kampaní v rámci celého účtu. Tak zajistíte, že vaši zákazníci najdou vše, co potřebují. Text odkazu má maximální délku 25 znaků, dva popisné řádky po 35 znacích.

odkazy - INNOIT blog
 

 

Další typy podkladů

  • Propagace

Pokud plánujete marketingovou akci, sezónní slevy a podobně, můžete svou dočasnou kampaň inzerovat i ve vaší responzivní reklamě. Stačí vyplnit typ akce a datum trvání, přidat copy a vaše reklama se bude okamžitě zveřejňovat s akční nabídkou.

propagace - INNOIT blog

 

  • Ceny na úrovni kampaně

Pokud provozujete e-shop, může být pro vás výhodné přímo ve vyhledávací reklamě uvádět ceny u jednotlivých produktů. Promované produkty se pak budou zobrazovat v kartách pod textem reklamy.

 

  • Hovory

Přidejte své telefonní číslo a měřte tak konverze z volání. Pro mnoho vašich zákazníků je kliknutí na telefonní číslo často nejjednodušší způsob komunikace.

 

  • Výzvy

Krátké popisky s délkou maximálně 25 znaků vyzývají  uživatele webu k akci. Zobrazují se na konci textové reklamy a dodávají marketingovému sdělení ten správný tón. Určitě je vyplňte!

výzvy - INNOIT blog

 

  • Strukturované úryvky

Těmto krátkým popiskům můžete přiřadit charakteristiku, například zda poskytujete služby, pojištění, kurzy atd. Zde je další prostor po uplatnění vašich klíčových slov.

strukturované úryvky - INNOIT blog

 

  • Formuláře pro zájemce

Vaši Google Ads kampaň můžete použít i pro sběr dat pomocí formulářů pro zájemce. Zde si jednoduše nastavíte, jaká data chcete ve formuláři mít, vyberte si z mnoha nabízených otázek a publikujte formulář. Pro pokročilé uživatele je zde dokonce možnost webhooku a následného sběru dat přímo do vašeho CRM.

 

  • Přidat aplikaci

Pokud je vaše reklama zaměřena na stažení aplikace, určitě přidejte speciální odkaz na stažení aplikace přímo do uživatelova zařízení. Usnadníte mu tak cestu k vašemu produktu a konverze se jen pohrnou.

další podklady - INNOIT blog


 

Shrnutí

Gratulujeme, právě jste společně s námi nastavili responzivní vyhledávací reklamu od začátku až do konce. Nyní už jen zbývá nastavit rozpočty a cílení a směle do toho. Nezapomeňte však své kampaně sledovat a pravidelně vyhodnocovat.

 

Chcete začít inzerovat na Google a nevíte jak na to?

Ztrácíte se v tom množství nastavení a optimalizací?

Jsme tu pro vás a rádi vám s kampaněmi pomůžeme.

Napište nám

 

 

Zdroje:

reklamní systém Google Ads