PPC reklamy jsou pevnou součástí digitálního marketingového mixu. Jsou dostupné malým i velkým inzerentům a jejich provozovatelé je neustále vylepšují. I nejjednodušší vyhledávací reklamy lze vyšperkovat dodatečnými podklady a zaujmout tak vaše potenciální klienty.
Podklady se vyvíjejí
Uživatelé internetových vyhledávačů nejčastěji používají textové vyhledávání a tak i nejpoužívanější typy reklam v systému GoogleAds jsou založeny na vyhledávání klíčových slov a frází. V předchozích letech bylo možno v Google Ads nastavit pouze textové podklady, ale s rozvojem zobrazovacích technologií a masivním nástupem mobilních zařízení bylo třeba tyto reklamy přizpůsobit a také je udělat atraktivnější pro cílové uživatele.
Před nějakou dobou tedy Google zavedl tzv. responzivní vyhledávací reklamy, které kombinují textové, obrazové a další podklady a optimálně je zobrazují podle typu koncového zařízení tak, aby maximálně přitáhly pozornost uživatele internetu. V současné době už jsou k dispozici pro tvorbu nových kampaní pouze tyto typy reklam. Tyto reklamy mohou být pouze textové s přidanými grafickými prvky, nebo z nich můžete jednoduše vytvořit i obsahové responzivní reklamy a mít tak tyto kanály provázané.
Základními stavebními kameny responzivních vyhledávacích reklam jsou podklady, které mohou mít různý formát.
Pojďme se společně podívat na rozsáhlé možnosti, které responzivní reklamy inzerentům nabízejí.
Na podkladech záleží
Při plánování vašich kampaní můžete využít našeho průvodce a dopředu si nachystat různé typy podkladů v konkrétních formátech. Kompletní reklama je vlastně sestava různých prvků, které bude algoritmus reklamního systému zobrazovat podle konkrétní stránky a obrazovky, na které bude reklama spuštěna. Je tedy třeba při zadávání kontrolovat, aby všechny podklady dohromady dávaly smysl. To nám ale umožní náhled reklamy přímo v editoru kampaní.
Další typy podkladů
-
Propagace
Pokud plánujete marketingovou akci, sezónní slevy a podobně, můžete svou dočasnou kampaň inzerovat i ve vaší responzivní reklamě. Stačí vyplnit typ akce a datum trvání, přidat copy a vaše reklama se bude okamžitě zveřejňovat s akční nabídkou.
-
Ceny na úrovni kampaně
Pokud provozujete e-shop, může být pro vás výhodné přímo ve vyhledávací reklamě uvádět ceny u jednotlivých produktů. Promované produkty se pak budou zobrazovat v kartách pod textem reklamy.
-
Hovory
Přidejte své telefonní číslo a měřte tak konverze z volání. Pro mnoho vašich zákazníků je kliknutí na telefonní číslo často nejjednodušší způsob komunikace.
-
Výzvy
Krátké popisky s délkou maximálně 25 znaků vyzývají uživatele webu k akci. Zobrazují se na konci textové reklamy a dodávají marketingovému sdělení ten správný tón. Určitě je vyplňte!
-
Strukturované úryvky
Těmto krátkým popiskům můžete přiřadit charakteristiku, například zda poskytujete služby, pojištění, kurzy atd. Zde je další prostor po uplatnění vašich klíčových slov.
-
Formuláře pro zájemce
Vaši Google Ads kampaň můžete použít i pro sběr dat pomocí formulářů pro zájemce. Zde si jednoduše nastavíte, jaká data chcete ve formuláři mít, vyberte si z mnoha nabízených otázek a publikujte formulář. Pro pokročilé uživatele je zde dokonce možnost webhooku a následného sběru dat přímo do vašeho CRM.
-
Přidat aplikaci
Shrnutí
Gratulujeme, právě jste společně s námi nastavili responzivní vyhledávací reklamu od začátku až do konce. Nyní už jen zbývá nastavit rozpočty a cílení a směle do toho. Nezapomeňte však své kampaně sledovat a pravidelně vyhodnocovat.
Chcete začít inzerovat na Google a nevíte jak na to?
Ztrácíte se v tom množství nastavení a optimalizací?
Jsme tu pro vás a rádi vám s kampaněmi pomůžeme.
Zdroje:
reklamní systém Google Ads