Společnost Google přejmenovala své služby Moje Firma na Googlu (GMB).
Novým jménem však změny nekončí.
Sepsali jsme pro vás informace o největších změnách, abyste zůstali v obraze a mohli svůj firemní profil nadále aktualizovat.
Firemní profil Google
Společnost Google vznikla v roce 1998 a od té doby se vyšplhala na 1. příčku mezi všemi vyhledávači napříč celým světem. Google mimo vyhledávání nabízí i množství dalších služeb, které řadě uživatelů usnadňují každodenní povinnosti a přináší zábavu. Jednou z velmi používaných služeb je právě Firemní profil Google. Tato služba je zdarma a pro firmy velice přínosná a důležitá. Ptáte se proč? Tady je pár důvodu.
Proč je důležité mít firemní profil?
-
Zákazníci vás lépe najdou
V případě, že máte pobočku či kamennou prodejnu, bude se vaše firma zobrazovat na Google mapách a může tak potenciální zákazníky upozornit, že to k vám mají kousek. A to bez zadávání adresy. Používáním Firemního profilu Google zvýšíte pravděpodobnost návštěvy o 70 %, a to už za využití této služby stojí.
-
Sdělíte aktuální informace
Zadáváním přesných a hlavně aktuálních informací předejdete nepříjemným situacím. Na vašem profilu je třeba aktualizovat například otevírací dobu, kontakty nebo fotografie vašich produktů. Návštěvou profilu také vzroste pravděpodobnost nákupu o 50 %.
-
Komunikujete se zákazníky
Mějte přehled o recenzích a reagujte na ně. To zvýší vaši důvěryhodnost a úroveň a navíc budete budovat svůj vztah s vašimi zákazníky. Při správném využití Firemního profilu je 2,7x vyšší pravděpodobnost, že zákazníci budou vaši firmu považovat za důvěryhodnější.
Virtuální prohlídky
Nevíte si rady, kde a jak zařídit virtuální prohlídku vaší firmy?
Nabízíme vytvoření virtuální prohlídky i veškěré informace. Navštivte naše virtuální prohlídky a nechte se inspirovat.
Co se změnilo?
Z původního názvu “Moje Firma na Googlu” (GMB) je nyní “Firemní profil Google”.
-
Změny v profilu
je nyní možné provádět přímo z vyhledávání či map. Možnosti úprav ve vyhledávání a v mapách se ale mohou odlišovat. Po zobrazení firemního profilu ve vyhledávači se objeví možnost “Upravit profil” a můžete rovnou aktualizovat informace. (Je třeba mít profil ověřený a být k němu přihlášen) Záleží také na operačním systému. Přes Android, iPhone nebo iPad lze informace měnit ve vyhledávání i v mapách. Z desktopu se změny provádí z vyhledávání.
-
Konec mobilní aplikace!
Pokud jste s vaším profilem pracovali přes mobilní aplikaci Moje Firma na Googlu, máme pro vás smutnou zprávu.
Aplikaci letos končí podpora. Nyní bude možné i pro malé firmy využívat vylepšené prostředí pro obchodníky ve vyhledávání i mapách. Doposud byla tato možnost pouze pro velké firmy.
Jak založit Firemní profil Google?
- Zaregistrujte se do služby Firemní profil Google zde.
- Zadejte informace o své značce či firmě. (Tyto informace nezapomínejte aktualizovat.)
- Ověřte svůj profil, aby se zobrazoval ve vyhledávání i mapách. Počítejte s tím, že ověření může trvat i dva týdny. Na ověření je třeba se připravit:
- Je potřeba přidat nebo si nárokovat Firemní profil.
- Po tomto prvním kroku se zobrazí možnost ověřit profil. Zde je celkem 5 možností jak profil ověřit. Nejčastější je ověření poštou. Dalšími možnostmi jsou ověření e-mailem, přes telefon nebo SMS, videozáznam nebo službu Search Console.
- Po žádosti o ověření obdržíte ověřovací kód, který je třeba zadat do Firemního profilu.
Shrnutí
Využíváte Firemní profil Google pro svou firmu? Úpravy, které společnost Google udělala jsou spíše drobného charakteru. Změny profilu je nyní možné dělat jednodušeji z jednoho místa, a to vyhledávání. Na svůj Firemní profil Google můžete kromě základních informací o vaší firmě přidat i virtuální prohlídku. Zákazníci si tak mohou z pohodlí domova prohlédnout vaše prostory a můžete tak zvýšit zájem o návštěvu.
Nevíte si s Firemním profilem Google rady?
Potřebujete pomoct nebo poradit?
Obraťte se na nás a společně můžeme vaši firmu na Google prezentovat!
Zdroje:
www.support.google.com
www.mediatel.cz