Welcome to the darkside
Nemusíte být zrovna fanoušek Star Wars, abyste přešli na "temnou stranu",
tedy na tmavý režim webových prohlížečů nebo aplikací.
Co je vůbec ten darkmode?
Dark mode, neboli tmavý režim, je režim nastavení, který mění barevnost rozhraní tak, aby se barvy na zařízení rozbrazovaly ve vysokém kontrastu.
Pozadí u dark mode je vždy tmavé a veškeré texty a grafické prvky jsou ve světlých tónech.
Dark mode je oblíbený z důvodu jeho minimalizace vyzařování modrého světla, které na nás negativně působí při prohlížení prohlížeče, aplikace, atd.
Při použití dark mode se očím uleví a zároveň se zvýší čitelnost celého obsahu.
Obzvláště noční sovy poté ocení lepší čitelnost a delší životnost baterie u mobilních zařízení.
Dalším faktorem je estetická stránka věci. Weby a aplikace v tmavém režimu prostě vypadají elegantně. A proti gustu...
Pro newslettery platí jedno důležité pravidlo.
Nikdy nespamujte své mailingové kontakty.
Vždy by měla převládat kvalita nad kvantitou!
Ozvěte se nám a společně vše nastavíme.
Jak přizpůsobit váš newsletter do tmavého režimu?
1. Obrázky s transparentním pozadím
Zapomeňte na produktové fotografie s pozadím.
Pro Dark Mode je potřeba zajistit fotografie nebo grafické prvky s transparentním pozadím.
Špatný příklad vložení obrázku
Obrázek vložený s pozadím sice na klasickém zobrazení nemusí vypadat špatně, ale v darkmodu se vám opravdu vymstí a newsletter nebude vypadat profesionálně.
Správný příklad vložení obrázku
Takto vložený obrázek bude vypadat dobře jak na světlém, tak tmavém pozadí a pozvedne tak úroveň vašeho newsletteru o level výše.
2. Černý text ohraničte bílou
Pokud nahráváte transparentní obrázek, ve kterém se vyskytuje černé písmo nebo znak, ohraničte ho bílým obrysem. Většinou se jedná o logo nebo ikony navigace. Pokud byste váš obrázek takto neohraničili, může se stát, že na pozadí zanikne a nebude pro uživatele viditelný.
Špatný příklad vložení loga
Logo nebo jakýkoliv jiný grafický prvek v tmavých barvách se v tmavém režimu snadno ztratí.
Správný příklad vložení loga
Nechte vyniknout i tyto prvky díky vytažení prvku bílou barvou. Ve světlém módu nepoznáte rozdíl a v tmavém módu vám udělá vytažení velkou službu.
3. Nezapomeňte na testování
Nejjednodušší způsob, jak otestovat, zda váš newsletter obstojí v klasickém nebo tmavém režimu, je poslat newsletter na svou adresu a zkusit jej prohlédnout na počítači a zároveň na vašem mobilním zařízení.
Tímto způsobem zkontrolujete, zda se vše zobrazuje v pořádku a poté můžete váš newsletter s klidem odeslat.
Shrnutí
Newslettery jsou stále jedním z nejfunkčnějších marketingových nástrojů. Byla by tedy škoda, aby ten váš nebyl čitelný pro vaše čtenáře a potenciální zákazníky. Díky newsletteru budujete svoji komunitu zákazníků, kterým můžete nabízet své další služby. Je důležité předat zákazníkovi ze sebe to nejlepší, budovat s nim vztah a říct mu více o vašich službách. Díky zaslání jedinečné nabídky, například slevy nebo dárku k vybranému zboží se bude váš zákázník cíti hýčkaný a opečováváný. Nebojte se navázat se svými zákazníky kontakt.
Jak tedy vyzrát na darkmode ve třech bodech?
- obrázky vkládejte pouze s transparentním pozadím
- pokud chcete do newsletteru přidat obrázek, který je tmavý, přidejte mu bílé ohraničení
- nezapomeňte otestovat newsletter ve světlém i tmavém režimu
To vše vám může k úspěšnější e-mailové propagaci!
Přesto je to na vás moc informací?
Nevíte, zda máte newslettery správně nastavené
nebo jste něčemu nerozuměli?
Nevadí, my se s Vámi rádi spojíme
a společně se můžeme domluvit na kontrole
a optimalizaci vaší komunikace.
Kontaktujte nás, rádi se vám budeme věnovat.
Zdroje:
- www.smartemailing.cz
- www.blog.ecomail.cz