Zvýšit svoji pozici na vyhledávačích?
Obecně řečeno, čím výše a čím častěji se web objevuje ve výsledcích vyhledávače, tím více návštěvníků web může z internetového vyhledávače získat.
No a to je právě úkol SEO, aby dostal webové stránky na první příčky v organickém, tedy neplaceném, výsledku vyhledávání při zadání vybraných klíčových slov spojených s produktem nebo značkou.
SEO je v překladu “optimalizace nalezitelnosti na internetu“ (Definice Marka Prokopa, 2009)
Správná optimalizace SEO se skládá z ONPAGE faktorů a OFFPAGE faktorů.
1. ONPAGE FAKTORY
Jak již název napovídá, jedná se o činnosti, které ovlivníme přímo na webu - on page.
ONPAGE faktory označují určité prvky na webu, které přispívají k lepšímu vyhodnocení kvality webu a jeho relevantnost vůči vyhledávaným klíčovým slovům.
Tyto faktory můžete libovolně měnit a upravovat, jelikož jsou přímo na vašem webu.
Doporučujeme tedy si vypsat klíčová slova, která zákazníci vyhledávají v kombinaci s vaší značkou nebo produkty, službami a pro tato klíčová slova pravidelně optimalizovat.
Co konkrétně můžete optimalizovat?
- Titulek
- měl by být jedinečný pro každou stránku a měl by obsahovat klíčová slova vztahující se k příslušné stránce
- dbejte na jeho délku, ta by neměla ideálně překročit 50 znaků
- titulek se ve výsledcích zobrazuje jako text odkazu
- Text
- Jednu z nejdůležitějších součástí SEO optimalizace je samotný text webu. Je tedy fajn, když jste kreativní při vytváření copy, ale určitě nezapomínejte právě na klíčová slova! Zde se chození okolo horké kaše nevyplácí, místo popisování tedy volte přímo klíčová slova.
- Správná hierarchie nadpisů
- H1>H2>H3>....
- Proč je hierarchie nadpisů důležitá a co se stane, když ji nebudete v rámci webu dodržovat?
To se dozvíte v našem článku.
- Meta tagy
- správný titulek u obrázků, meta description stránky
Existuje ještě spousta dalších faktorů, které je třeba na webu hlídat a pravidelně optimalizovat.
S tím by vám měl pomoci váš správce webu.
Nemáte svého správce webu a nevíte, zda máte na webu vše správně pro lepší pozice ve vyhledávání?
Kontaktujte nás a my se vám budeme rádi věnovat.
2. OFFPAGE FAKTORY
Vložili jste do editoru správně text? Nyní je řada na jeho stylování. Při stylování se držte již přednastavených nadpisů, které zaručí jednotnost a také správné nastavení textů.
- Přirozené odkazy
- jsou redakčně poskytovány bez jakékoli akce ze strany vlastníka stránky.
Přirozeným odkazem je například foodbloger, který přidává odkaz na příspěvek, který směřuje na jejich oblíbené farmy s produkcí.- Ručně vytvořené odkazy
Nejlepší odkazy pro potřeby SEO jsou z webů, které jsou tematicky spjaté s webem, na který odkazují (obchodních partneři, dodavatelé, spolupracující firmy). Nevýhodný je však „odkaz za odkaz“ (náš odkaz na webu partnera výměnou za jeho na našem webu). Tím si u vyhledávačů moc nepomůžeme.
- Ručně vytvořené odkazy
- Významné jsou odkazy z renomovaných a věrohodných organizací (Pracovní úřad, realitní komora, různé asociace…)
- Vlastní odkazy
- přidání odkazu do diskuze, komentáře, tiskové zprávy aj.
- Interní odkazy
- odkazy vedoucí z jiné části našich stránek
- Odkazy na sociálních sítích
- propagace stránek na sociálních sítích.
Již získané odkazy je nutné evidovat a pravidelně kontrolovat jejich platnost.
Při úpravě webu, na kterém je náš odkaz může dojít k jeho smazání.
Shrnutí
Základem úspěšného webu je vždy kvalitní web s relevantním obsahem, na který odkazujeme z důvěryhodných webů.
Nezáleží tedy na kvantitě, ale na kvalitě daných odkazů. Zároveň na SEO myslete vždy když vkládáte nový obsah na web.
Ať už se jedná o prostý text, obrázek nebo novou landing page.
Je to na vás i tak moc informací?
Nevítesi rady a rádi byste provedli
SEO optimalizaci na vašem webu?
Společně se můžeme domluvit na provedení analýzy
a následné SEO optimalizaci pro váš ještě úspěšnější web.
Kontaktujte nás, rádi se vám budeme věnovat.
Zdroje:
- www.optimal-marketing.cz
- www.mioweb.cz/slovnicek
- www.zdrojak.cz
- www.seoprakticky.cz
- www.itstudio.cz
- moz.com/learn
- www.lukaspitra.cz
- support.google.com