V marketingovém světě se neustále objevují nové trendy a nástroje. Přesto existuje jedna klasika, která stále dokáže překvapit svou efektivitou.
E-mail marketing, často přehlížený ve stínu sociálních médií a PPC reklam, nabízí obrovský potenciál pro růst vašeho podnikání.
Proč je tak podceňovaný?
- Někteří tvrdí, že e-mail je zastaralý a lidé ho už nepoužívají. Opak je pravdou! E-mail je stále jedním z nejpoužívanějších komunikačních nástrojů.
- Dobrý e-mailing není otravný spam, který byste nejraději vůbec ve své schránce neměli. Je to jednoduchý způsob, kdy za málo peněz získáte hodně muziky.
E-mailing je č. 1 v marketingu
Pokud budete postupovat správně,
můžete dosáhnout vynikajících výsledků.
Co je to e-mail marketing?
E-mail marketing je nástroj přímého marketingu, díky kterému můžete rozesílat propagační, ale i čistě informativní zprávy (newslettery) na konkrétní e-mailové adresy nebo jejich seznamy. Je to efektivní způsob, jak komunikovat se svými zákazníky a potenciálními klienty.
Výběr e-mail platformy
Výběr správné e-mailové platformy je klíčový pro úspěch vašich e-mailových kampaní. Na trhu existuje mnoho různých nástrojů, každý s vlastním souborem funkcí a cenovými plány. Co by vás mělo zajímat, než se pro některého poskytovatele rozhodnete?
1. Chtějte českou podporu
Žádný učený z nebe nespadl a snadno se vám může stát, že bude muset využít služeb podpory. U složitějších požadavků češtinu jistě oceníte.
2. Zaměřte se na funkce
Newsletter, který má prodávat, musí vypadat profesionálně. Proto je velmi důležité, aby vámi zvolená platforma poskytovala dostatek funkcí pro tvorbu profi e-mailů.
3. Doručitelnost je klíčová
Na reputaci záleží! Vhodný e-mailový klient má přísná pravidla pro nahrávání kontaktů. Hlídá za vás spamovost a umožňuje snadnou správu databází.
4. Integrační možnosti
Zajímejte se o to zda lze e-mailového klienta propojit s vaším e-shopem či CMS nebo CRM systémem. Automatizační scénáře (opuštěný košík, přání k narozeninám) vám mohou ušetřit mnoho času i úsilí.
Takto bychom mohli pokračovat ještě hooodně dlouho. Dobrou zprávou však je, že díky konkurenci se jednotliví poskytovatelé snaží neustále vylepšovat své služby.
Který je tedy ten správný?
Pro nás rozhodně Smartemaling. Vytvořili jsme již nespočet newsletterů na různých platformách, a pro český trh ho můžeme s klidným svědomím jedině doporučit. Zda vám bude vyhovovat se snadno přesvědčíte založením testovacího účtu zdarma. Nemusíte se bát. Nový editor je plně intuitivní a "našeptává" vám, co a jak můžete udělat.
Dříve než začnete...
Než začnete, nastudujte si zásady pro nastavení SPF záznamů,
aby vaše newslettery nepadaly do spamu.
Jaké jsou výhody e-mail marketingu?
1. Nezávislost
na sociálních sítích
Kontakty, které sbíráte na cestě vaším podnikáním, jsou pouze vaše a nikdo vám je nevezme. Nejste závislí na sociálních sítích a jejich fungování. Facebook přestane být populární nebo ho vystřídá jiná sociální síť a vy se budete muset eustále přizpůsobovat.
E-mail je stabilní již několik dekád a je tak i pro váš business tou nejlepší volbou.

2. Vaše cílová skupina
Zacílit přesně na svou cílovou skupinu není lehké. E-mailové kontakty jsou zpravidla získávány s aktivním souhlasem uživatele.
Pokud vám někdo svěří svůj osobní e-mail, již počítá s tím, že ho budete kontaktovat.
Také se jedná o kontakty, kteří již mají s vaší firmou utvořený vztah a vy ho tak můžete snadno budovat dále.
3. Nižší investice
Dle statistik je až 6x nákladnější získat nového zákazníka, oproti podněcování stávajícího zákazníka k provedení konverze.
V rámci e-mailové komunikace platíte měsíční poplatky spojené s poskytnutím e-mailové platformy. Jedná se o stokoruny až tisísikoruny měsíčně (dle velikosti databáze kontaktů). Dále už záleží pouze na vašem čase, který obětujete pro tvorbu newsletterů.
Ani toho nemusí být hodně. Pokud zvolíte cestu e-mailové automatizace, většinu práce za vás udělá systém e-mailového poskytovatele sám.

4. Personalizace
Většina e-mailových poskytovatelů již poskytují poměrně rozsáhlé možnosti personalizace e-mailů. Můžete tak oslovovat vaše klienty napřímo jménem, popřát jim automaticky k svátku nebo narozeninám. Můžete jim připomenout, kdy si mají zakoupit znovu váš produkt, protože už jim jistě dochází zásoby. Můžete tvořit automatizace, které vás jen napadnou.
Kreativitě se meze nekladou a veškeré tyto automatizace po jejich nastavení pracují pro vás. A to bez vašeho jediného zásahu.
5. Zpětná vazba
Na váš e-shop můžete nasadit skrze API propojení se Smartemailingem. Ten může, díky automatizaci a správnému propojení s e-shopem, zasílat po dokončení nákupu zákazníkovi e-mail s referenčním formulářem, případně další nabídky.
Je tak možné zacílit na každého vašeho zákazníka, aby vám poskytl jeho upřímný názor na vaši službu nebo produkt. Na základě tlačítkové novely je důležité mít každou jednu referenci podloženou.
6. Přesnější statistiky
Na základě cookies novely jsou data z Google Analytics 4 zkreslená.
E-mailoví poskytovatelé mají statistiky velice přehledně a jasně uspořádané. Můžete si zobrazit, kdo z vašich kontaktů otevřel váš newsletter, kdo kliknul na které tlačítko a nebo také například kolik procent z vašich kontaktů se odhlásilo z odběru. Můžete také snadno segmentovat své kontakty.
Zdravá databáze je základ
K tomu, abyste mohli začít budovat vaši databázi adres, je nutné mít od každého adresáta souhlas se zasíláním reklamních sdělení. Nezapomeňte si tedy vaše objednávkové a kontaktní formuláře na webu opatřit checkboxem se souhlasem.
Máte double opt-in?
Případně, pokud jste získali kontakty jiným způsobem a souhlas nemáte, je dobré ihned po přidání kontaktu do seznamu pro rozesílku, odeslat takzvanou double opt-in kampaň. Vašemu kontaktu přijde e-mail s informací, že byl přidán do seznamu pro rozesílku a pokud souhlasí se zasíláním obchodního sdělení, snadno klikne na tlačítko v e-mailu a rázem se z něj stává aktivní kontakt pro vaše rozesílky.
Shrnutí
E-mail marketing je stále č. 1 v marketingových strategiích. Nastavení e-mailové komunikace vás nejspíše ze začátku bude stát notnou dávku trpělivosti a klikání, avšak tento investovaný čas se vám velice rychle vrátí, až vše poběží samo a bez vašeho zásahu.
Výhody e-mailového marketingu jsou jasné:
- Nezávislost na trendech sociálních sítí
- Vaše kontakty již mají o vás zájem
- Nižší investice než do pravidelných propagací
- Zůstanete v užším kontaktu a budujete lovebrand
- Snadno záskáte zpětnou vazbu
- Efektivně vyhodnotíte co vám e-mail marketing přináší
S e-mailingem vám rádi pomůžeme.
Zajistíme pro vás vše od úprav webu, přes vaši originální šablonu, až po automatizaci.
Rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti.
Aktualizováno 28. 01. 2025