Tereza Horáková

Nastavení dopravy a platby na e-shopu

Platba a následná doprava zboží k zákazníkovi je klíčovou součástí nákupního procesu. Výběr dopravce/ů a platební brány je proto pro fungování vašeho e-shopu velmi důležitý.

Cílem je -jako vždy -spokojený zákazník

Rychlé a spolehlivé dodání patří k hlavním aspektům bezvadné zákaznické zkušenosti.

Kde je háček?

I když se jedná o všeobecně známou a poměrně jasnou záležitost, možná vás překvapí, že i toto odvětví skrývá mnoho nástrah a otazníků.

  • Jaká jsou úskalí správného výběru dopravce? 
  • Kolik platebních metod zvolit, aby si zákazník vždy vybral a byl opravdu spokojený?
  • Proč není moudré mít všechny?

 

výběr dopravy a platby pro e-shop - INNOIT blog

 

 

 

Z e-shopu až k zákazníkovi

INNOIT - výběr dopravce


V dnešní době je nedílnou součástí nákupního procesu možnost výběru dopravce. Pro spokojenost zákazníka je také klíčový výběr času doručení a sledování vyexpedované zásilky. Zajímavým benefitem se v posledních letech stala také možnost večerního doručování.

 

  1. Doručení domů

    Doručení až domů je stále číslem 1 mezi všemi způsoby dopravy. I zde je však možné pozorovat vývoj zákaznických preferencí. Zákazníci již dávno nejsou ochotni celý den čekat doma na svůj balíček. V současné době je téměř nutností informovat příjemce o časovém rozmezí doručení v co nejkratším intervalu. I proto jsou stále na vzestupu soukromí dopravci, kteří poskytují značnou flexibilitu.  
     
  2. Výdejní místa a boxy

    Hned v závěsu za možností doručení až domů jsou výdejní místa Zásilkovny a výdejní boxy napříč společnostmi (ALZAboxy, MALLboxy aj.). Nespornou výhodou výdejních boxů je jejich dostupnost v jakoukoliv denní dobu. Zákazník si může svou zásilku vyzvednout například o půlnoci.  
  3. Doručení na poštu

    Samostatnou kapitolou je doručení na poštu. Díky pobočkám České pošty se vaše balíčky dostanou i do těch nejzapadlejších koutů naší vlasti, kde se nenachází žádné výdejní boxy ani pobočky Zásilkovny. Pro nejstarší generaci jde navíc o hluboce zarytý zvyk.
     
  4. Osobní odběr

    Osobní odběr na prodejně je až na samém chvostu možností doručení objednávek. Některé e-shopy tuto možnost ani nabídnout nemohou, protože prostě žádné kamenné prodejny nemají.

 

 

 

Jak bude vypadat váš košík?

Možnosti dopravy hrají v rozhodování zákazníků podstatnou roli.
Nepodceňte tento krok při nastavování svého e-shopu.
Myslete vždy na potřeby vaší cílové skupiny a nezapomeňte také zohlednit typ zboží, které chcete posílat.
 

 

S nastavování e-shopu, dopravy
a plateb vám rádi pomůžeme.

Pomocná ruka pro vás

Zanechte nám tu svůj kontakt a my se vám ozveme.

 

 

 

 

Jak zvolit dopravce

Při výběru dopravce existuje hned několik faktorů, které je nutné vzít v potaz.
Nemine vás tedy malý průzkum trhu a následné kontaktování dopravců,
kteří zůstanou ve vašem užším výběru.
Vybírejte moudře - vyplatí se to. 

 

Méně je někdy více

Možná chcete, aby si vaši zákazníci mohli vybrat svého oblíbeného dopravce. Dlouhý seznam dopravců vás ale může přijít opravdu draho. Cenu dopravy totiž počítají dopravci podle objemu zásilek, které danou službou posíláte. Zvažte proto, zda se vám vyplatí rozšiřovat jejich seznam na více než tři dopravce. S vyšším počtem dopravců se totiž úměrně snižují objemy doručených zásilek každou dopravní společností a tím se navyšuje cena jejich přepravy. Kombinace České pošty a dalších dvou soukromých dopravců je dostačující a si zákazníci jistě vyberou.

Náš tip: Cenu dopravy zvolte tak, aby pokryla vaše náklady a ještě vám přispěla k vašim tržbám.
 

Není balík jako balík

Při výběru dopravce je nutné zohlednit konkrétní druh zboží, které chcete posílat. Každý dopravce má své váhové i rozměrové limity a v případě rozměrného nebo těžkého zboží se může stát, že se do jeho limitu nevejdete.
 

Až na kraj světa

Pokud se rozhodnete pro doručování za hranice České republiky, je nutné zvolit dopravce, který umožňuje mezinárodní přepravu a doručuje všude tam, kam chcete své zásilky distribuovat.

 

INNOIT služby

 

Výběr platby

INNOIT - výběr platební metody


Nabídka platebních možností se v posledních letech značně rozrostla a kromě těch tradičních se objevují i moderní a inovativní řešení. I zde ale platí, že nemusíte mít dlouhý seznam, ale vystačíte si pouze s jejich výběrem.
 

 

Na co při výběru platebních metod nezapomenout?

  • Požadavky zákazníků: Vždy je nutné zohlednit preference vaší cílové skupiny.
  • Vlastní náklady: Z hlediska poplatků a administrativní náročnosti se jednotlivé platební metody velmi liší. Zvolte takovou platební metodu, která váš e-shop neúnosně nezatíží na nákladech a poplatcích.
  • Technické možnosti:Je váš e-shop na implementaci platební brány skutečně připraven?
  • Bezpečnost: Ochrana dat vašich zákazníků musí být vždy na prvním místě

 

 

Výhody a nevýhody jednotlivých platebních možností
 

  • Dobírka:
    Zákazník zaplatí za zboží až při jeho převzetí od přepravce.
    Tato metoda je stále populární, ale pro e-shop s sebou nese riziko nezaplacení, vracení zásilek a s tím spojenou zvýšenou administrativní náročnost.
     
  • Bankovní převod:
    Zákazník provede platbu převodem z vlastního bankovního účtu na účet e-shopu.
    Tato metoda je bezpečná a bez dalších poplatků pro e-shop, ale může odradit některé zákazníky kvůli delší době trvání finační transakce a následnému zdržení expedice zásilky.
     
  • Platba kartou online:
    Zákazník zadá údaje ze své platební karty do zabezpečeného formuláře na stránkách e-shopu.
    Tato metoda je rychlá, pohodlná a bezpečná, ale někteří zákazníci se obávají zadávat údaje o své kartě do platební brány.
     
  • Elektronické peněženky:
    Zákazník zaplatí z virtuální peněženky, jako je PayPal nebo PayU.
    Tyto metody nabízí rychlé a bezpečné platby, ale ne každý zákazník má tyto služby zřízené.
     
  • Odložená platba:
    Zákazník obdrží zboží a zaplatí za něj až po jeho doručení.
    Tato metoda je čím dál oblíbenější, ale pro e-shop s sebou nese riziko nezaplacení a nutnost financovat zboží do doby úhrady, což může vést k problémům s cashflow.
     
  • Platba na fakturu:
    Tato metoda je vhodná pro firemní zákazníky a umožňuje jim platbu v rámci splatnosti faktury.
     
  • Platba kryptoměnami:
    Tato metoda je stále spíše okrajově využívána, ale s rostoucí popularitou kryptoměn se může v budoucnu stát běžnou.

 

 

Obáváte se procesu implementace platební brány?

Naprosto vaše obavy chápeme. Celý proces je poměrně náročný.

Nechte to na nás.

Pomocná ruka pro vás

Rádi vám s celým procesem pomůžeme.

 

 

 

 

Dobírka znamená riziko

Platební metody přibývají jako houby po dešti, ale klasickou platbu na dobírku stále využívá více než třetina zákazníků. Podle údajů Zásilkovny je při platbě na dobírku až 13x vyšší riziko nevyzvednutí zásilky, než při platbě předem. A riziko se zvyšuje, pokud si zákazník zvolí kromě dobírky ještě navíc vyzvednutí na výdejním místě. Jednoduše řečeno - zákazník o nic nepřijde, pokud si zásilku nevyzvedne, tyto zásilky míří zpět do obchodů, ale vy jako prodejce platíte za jejich přepravu. Předem zaplacené balíčky jsou tedy výhrou pro každý e-shop.

Zákon vs realita

INNOIT - zákon

Podle občanského zákoníku odstavce §2118: „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.Kliknutím na tlačítko „koupit“ totiž s e-shopem uzavírá smlouvu o koupi. Nevyzvednutá zásilka a neuhrazení dobírky je tak jednoznačné porušení kupní smlouvy. A e-shopy mají právo se proti takovému chování zákazníků bránit.

V praxi se však setkáváme spíše s tichým povzdechnutím e-shopu, než s opravdovým řešením situace. Není ale divu. Strach z reakce nespokojeného zákazníka, který svou rozladěnost naplno projeví v nehezké recenzi je často daleko vyšší, než potřeba získat promarněné finance zpět.

 

 

Aby se vlk nažral a koza zůstala celá

Nevyzvednuté zásilky s platbou na dobírku trápí e-shopy odjakživa. U těch nejmenších dokonce dokáží nabourat jejich cashflow i skladové zásoby. Vyřadit dobírku z možností plateb ale není řešení, protože velká skupina poctivých nakupujících ji preferuje a nemožnost platby při převzetí balíčku by je mohla od nákupu odradit. Zkuste raději “doporučit” svým zákazníkům jiné metody platby.

Jak na to?

  • Dejte možnost dobírky až na konec seznamu
  • Zvýhodněte platbu předem - zvyšte poplatek za dobírku
  • Snižte riziko neexistujících kontaktních údajů jejich validací při zadávání údajů ve formuláři
  • Umožněte platbu na dobírku pouze v kombinaci s doručením na adresu
  • Zákazníky o nedoručené zásilce informujte
  • Prozkoumejte statistiky a rozlučte se s dopravcem, který nedoručuje

 

 

 

 

 

Shrnutí:

  1. Nemusíte nabízet všechny způsoby platby, ani mít na seznamu všechny dopravce na trhu, aby byli vaši zákazníci spokojení.
  2. Pamatujte, že méně je někdy více a dejte si s jejich výběrem opravdu záležet.
  3. Berte v potaz potřeby vaší cílové skupiny i vlastnosti zboží, které chcete odesílat.
  4. Dbejte na ochranu dat vašich zákazníků a svěřte implementaci platební brány profesionálům.
  5. Nakonec - nic není definitivní. Pokud nebudete se svým dopravcem spokojeni, změňte ho. To samé platí i u platebních metod.

 

 

Jde vám z toho všeho hlava kolem?

Bojíte se, že při nastavování plateb něco pokazíte?

Žádný strach, od toho jsme tu my.

Kontaktujte nás

Nastavování e-shopů je naším denní chlebem a rádi pomůžeme i vám.

 

 

 

 

Zdroje:

money.cz
www.top-obaly.cz
www.mujprvnieshop.cz
www.seznamzpravy.cz
www.upgates.cz