Co je vnitřní (interní) prolinkování?
Vnitřní prolinkování je jednoduše řečeno provázání stránek na jednom webu mezi sebou pomocí odkazů. Je důležitou součástí on-page SEO (faktory související s nastavením, kvalitou kódu a obsahem přímo webové stránky, jejíž SEO se snažíme zlepšit.). Čím více odkazů na stránku směřuje, tím více důležitosti jí vyhledávače připisují.
Co vám přinese?
Jedním z hlavních důvodů, proč se interními odkazy zabývat, je samozřejmě předávání hodnoty jednotlivých stránek mezi sebou. Vyhledávačům pomáhá rozeznávat, jak důležitá je konkrétní stránka v kontextu celého webu.
-
Díky dostatečnému vnitřnímu prolinkování se může ve výsledcích vyhledávání objevit i relativně nedůležitá stránka jako je „o nás“.
-
Správným prolinkováním lze dokonce urychlit i indexování nové stránky, kterou na svém webu vytvoříte.
-
Dalším, neméně důležitým faktorem je pohodlnost procházení webem pro uživatele. Můžete tak návštěvníka dovést na relevantní stránky, které úzce souvisí s obsahem, který hledají.
Využijte interní prolinkování efektivně
Nezapomínejte na to, že „to děláte“ primárně pro uživatele. Prolinkování by se mělo primárně nacházet na relevantních místech, kde má pro uživatele smysl, a které spolu souvisí. Uživatelé to ocení dobou strávenou na vašem webu i konverzemi. Vytváření velkého množství náhodných odkazů bez dostatečné relevance nemá smysl. Vyhledávací roboti takové odkazy dokáží rozpoznat.
Text interního odkazu by měl proto jasně vystihovat obsah, který se na cílové stránce nachází. Používejte různá klíčová slova, skloňujte.
Audit interních odkazů
Než se pustíte do optimalizace vnitřních odkazů, zjistěte nejprve, jak jste na tom - proveďte audit.
- Provádějte ho ideálně 1x – 2x ročně.
- Zkontrolujte, zda jsou všechny odkazy funkční.
- Zaměřte se na to, aby nejvíce odkazů bylo na nejdůležitějších stránkách vašeho webu.
S analýzou interních odkazů vám pomohou nástroje v Google Search Console (GSC).
Více o GSC v našem článku na blogu.
Druhy interních odkazů
Interní odkazy je možné rozdělit dle jejich pozice na webu.
Shrnutí
Vnitřní prolinkování je základem každého úspěšného webu. Vyhledávače vás uvidí a uživatelé se u vás neztratí.
Začít můžete třeba hned teď.
- Nejprve proveďte analýzu stávajícího stavu a následně vytvářejte jednoduché a logické řetězce odkazů napříč celým webem.
- Nezapomeňte, že hlavním cílem je usnadnit orientaci návštěvníkovi a dovést ho tam, kam potřebujete. Ideálně tak, aby došlo k příslušné konverzi.
- Celý proces provádějte pravidelně. Jedině tak bude vše fungovat tak, jak má.
Pravidla už znáte, nyní je čas vše převést do praxe.
Netroufáte si na celý proces?
Nebojte se nám ozvat, pomůžeme vám.
Rádi se vám budeme věnovat.
Zdroje:
www.impnet.cz
www.seoconsult.cz
www.evisions.cz
www.mioweb.cz
www.designdokapsy.cz
www.blog.shoptet.cz