GIFy a nálepky se staly zábavným a poutavým způsobem, jak vyjádřit své myšlenky a pocity na sociálních sítích. Facebook tento trend pochopil a umožňuje uživatelům snadno přidávat GIFy do příspěvků, stories, komentářů a zpráv.
Použití GIFu - krátké opakující se animace, je kreativní cestou pro zlepšení a zpestření obsahu na sociálních sítích. To samé platí i pro nálepky, které jsou velmi často přidávané do stories.
Vytvořit vlastní GIF
i nálepku je snadné
Pro kreativce, kteří chtějí svoji značku zviditelnit a posunout o kousek dál je tu hned několik aplikací, které tvorbu vlastního gifu i nálepky umožňují.
GIF nebo nálepka?
Hlavní rozdíly mezi GIFy a nálepkami spočívají v jejich vlastnostech a použití.
Formát
- GIF: Animovaný obrázek ve formátu GIF, který se skládá z několika snímků přehrávaných v smyčce.
- Nálepka: Statický nebo animovaný obrázek s průhledným pozadím (minimálně 20 %), určený pro překrytí na jiném obrázku nebo textu.
Velikost:
- GIF: Mohou mít různé velikosti, ale běžně se používají menší soubory pro plynulé sdílení online.
- Nálepky: Bývají menší než GIFy, aby se snadno vkládaly a nezpomalovaly aplikace.
Použití:
- GIF: Používají se k vyjádření emocí, reakcí, humorných momentů nebo k ilustraci dějů.
- Nálepky: Používají se pro zdůraznění textu, personalizaci konverzace, vyjádření emocí nebo pro zábavu.
Aplikace pro tvorbu
Samotný pohhyblivý obrázek lze vytvořit prakticky kdekoliv. Gify lze vytvářet v mnoha placených aplikacích, ve Photoshopu i na platformách které jsou zdarma jako například v Canvě.
Aplikace GIPHy
Giphy.com je online platforma s rozsáhlou knihovnou GIFů, kde si je můžete prohlížet, sdílet a vytvářet vlastní GIFy . GIPHy nabízí několik různých aplikací s různými nástroji. Samotná aplikace GIPHY je dostupná v Apple store nebo Google play a je tou nejjednodušší cestou pro vytvoření a sdílení klasického GIFu či nálepky. Pojďme se na ni podívat podrobněji.
S GIPHY se můžete setkat například v rámci Messengeru, kde použitím GIFu obohacujete vaše konverzace.
Častým využitím GIFů jsou stories na Instagramu, kde slouží ke zdůraznění příspěvku, nebo jako pobídnutí k určité akci (například „Swipe up!“ nebo „Sound on“).
Další možností je aplikace GIPHY world, která pracuje s rozšířenou realitou a objekty v AR.
Sticker Maker
Ve Sticker makeru je možné nahrát soubor .jpg nebo .png. V makeru je poté možné pomocí nástroje laso vyříznout požadovanou oblast. Můžete vybrat filtr pohybu a tah či barvu kolem okraje animace. Nakonec už jen stačí nahrát a upravit nastavení o ochraně osobních údajů.
A je skoro hotovo!
Vytvořený gif nahrajete do GIPHY nebo si obrázek stáhnete a nálepku sdílíte.
Dobu, za kterou bude obsah v databázi dostupný ovlivňuje kontrola GIPHY.
Většinou jde o maximálně 24 hodin.
Co by měla nálepka splňovat,
aby byla schválena?
Nálepky, které nesplňují požadavky GIPHY, nebudou schváleny a nebudou se zobrazovat ve vyhledávání.
Dodržte těchto pár bodů:
- Alespoň část nálepky musí být pohyblivá - nelze nahrát pouze statický obrázek.
- Alespoň 20 % snímku musí být průhledných. Nálepky je třeba exportovat bez bílého nebo barevného pozadí.
- Nálepky musí splňovat „pokyny pro komunitu“ od GIPHY.
Nálepky již máte schválené, ale stále nevíte jak je používat na sociálních sítích? Je potřeba nechat schválit váš účet pro brandové použití. Jde o jednoduchý a vcelku rychlý proces, který ale má své náležitosti.
Jak nechat schválit váš účet na GIPHY?
Verifikací od GIPHY získáte modrý odznak k vašemu kanálu a s ním i možnost vyhledávat váš kanál podle jména v libovolném panelu GIF používající GIPHY. Držte se těchto pravidel:
1. Vytvořit účet na GIPHY
- uživatelské jméno = název společnosti bez zbytečných přídavků
- e-mailová adresa s doménou společnosti
2. Nahrát GIFy
- Je potřeba nahrát alespoň 5 GIFů nebo nálepek.
- GIFy musí souviset s vaším brandem.
3. Vyplnit další informace
- K vašemu účtu je potřeba přidat i odkaz na vlastní webovou doménu firmy, a odkazy na profily na sociálních sítích, které odpovídají vaší firmě.
4. Nahrát Avatara
- Avatar by měl odpovídat zaměření vaší firmy a být ve formátu JPG, PNG nebo GIF.
Po vyplnění veškerých údajů už jen stačí podat žádost o verifikaci a vyčkat na informativní e-mail.
Shrnutí
Vytvořit si svou nálepku či GIF je opravdu snadné. Svým vlastní designem můžete jen získat. Budete originální, podpoříte svůj brand, zvýšíte dosahy svých příspěvků. A jako bonus se u jejich vytváření můžete i pobavit.
Velké procento uživatelů sociálních sítí se raději podívá na GIF, než číst dlouhé popisky u příspěvků.
Ze statistik vyplývá, že:
- Uživatelé si zobrazí jen 28 % příspěvků, tak proč je na ten váš neupozornit právě GIFem
- Pokud využíváte stories v rámci vašeho firemního profilu, zvýšíte “brand awareness” až o 21 %.
Potřebujete poradit s GIPHY?
Nevíte si rady jak zapojit GIFy do komunikace?
Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit.
Kontaktujte nás
Rádi se vám budeme věnovat.
Zdroje:
www.timeforworkshop.cz
www.giphy.com
www.mytimi.cz
Aktualizováno 24. 06. 2024