Pokud máte firemní stránku na Facebooku a pravidelně zde vaši firmu prezentujete, víte, kolik je to občas práce. Jednoduchou pomocí je přidat nového správce, který vám se správou stránky pomůže.
Jste v pozici, kdy přidáváte nového správce, nebo se novým správcem stáváte?
Připravili jsme pro vás návod, jak jednoduše zvládnout obě možnosti.
Nezapomeňte ale, že se jedná o bezpečnostní riziko a je tedy důležité, pečlivě zvážit, jakou roli novému správci přidělit.
Uživatelské role
na firemní Facebook stránce
Facebook nikdy nespí a proto není divu,
že se od ledna 2024 mnohé změnilo.
Z původních 6 typů různých rolí s různými přístupy a možnostmi je nyní 5 a tím změny ani zdaleka nekončí.
Co zůstává stejné:
- Počet lidí, kteří mají přidělenou roli na stránce není omezen.
- Všichni však musí mít na Facebooku účet.
Facebook neustále aktualizuje prostředí stránek a proto, pokud se pohybujete v tomto prostředí, označení jednotlivých přístupů se mohou opět lišit.
(pravidelně se staráme o aktualizaci tohoto článku, proto pokud narazíte na novinky, ze strany společnosti META dříve, než my, dejte nám prosím vědět)
Firemní profil se mění na Firemní portfolio
Mění se i struktura jednotlivýc přístupů (rolí)
1. Částečný přístup
-
Základní (dříve označen jako role "zaměstnanec)
Přístup, který mají nyní všichni, uživatelé přiřazení k projektu
- Aplikace a Integrace (dříve označován jako role "vývojáře")
Může nastavovat Conversion API.
Monitoruje události, upravuje žádosti a vytváří přístupové tokeny.
2. Úplná kontrola
-
Vše
Jak již název vypovídá, tento člověk může vše.
Má nejvyšší práva, včetně odstranění profilu. - Finance (dříve označováno jako "analytic" nebo "finanční editor")
Uživatel s tímto přístupem si může zobrazit finanční údaje firemního portfolia, jako třeba transakce, faktury, výdaje účtu a způsoby platby, nebo je spravovat - přidávat a odebírat platební metody atd.
3. Dočasný přístup
-
Lidé s dočasným přístupem získávají základní přístup (vždy jen základní přístup) na minimálně 3 dny a maximálně 75 dní. V předem určené datum konce platnosti se přístup automaticky odejme a uživatelé se odeberou z firemního portfolia a od všech přiřazených firemních položek.
Poznámka: Funkce je momentálně dostupná jen v Meta Business Suite.
Jsem správce a chci přidat nového člena týmu
Opět provádíme veškeré nastavování pře Meta Bussiness Suite.
- Přejděte na vaši stránku, na které chcete provádět úpravy a kliknete na Spravovat.
- V nabídce nalevo najdete oddíl Vaše nástroje a kliknete na Přístup ke stránce.
- Vedle nadpisu Lidé s přístupem k Facebooku kliknete na Přidat nové.
- Zadejte jméno a e-mail uživatele, kterému chcete udělit přístup.
- Vyberte jakou roli chcete uživateli přiřadit a Potvrďte.
- Nově přidanému uživateli přijde e-mail, ve kterém přijme vaši pozvánku.
Stávám se novým správcem
Pokud vám správce stránky chce přidělit roli, ale nejste přátelé, musíte nejprve přijmout jeho pozvánku k roli na stránce. Tuto pozvánku najdete v upozornění, nebo ve svém e-mailu. Nezapomeňte, že pozvánka přijde do e-mailu přes který se přihlašujete na svůj Facebook účet. Pokud chcete pozvánku přijmout, je třeba kliknout na Přijmout nebo Potvrdit. (Můžete tak udělat v upozornění i v e-mailu.)
Jde vám z těch všech rolí hlava kolem?
Naprosto vaše obavy chápeme.
Vyznat se v neustálých aktualizacích od Mety je obačas nadlidský úkol.
Nechte to na nás.
Pomocná ruka pro vás
Rádi vám s tím pomůžeme.
Jak nastavit dvoufázové ověření na Facebooku?
Dvoufázové ověření (2FA) je velice důležitá bezpečnostní funkce u online účtů. Útočníkovi, který chce získat váš profil - tzv. phishingem stačí zjistit váš přihlašovací e-mail a heslo, což zpravidla nebývá velký problém. Díky dvoufázovému ověření se ale na váš účet nedostane. A jak to funguje v praxi? Pokud se bude někdo přihlašovat k vašemu účtu z počítače nebo mobilního zařízení, které Facebook nerozpozná, budete vyzváni k zadání speciálního ověřovacího kódu nebo pokusu o přihlení.
Pozor na kyberútoky!
Kyberútoky jsou stále častější a promyšlenější.
- Nenechte si ukrást svůj profil.
- Pár nepozorných kliknutí vás navíc může stát i nemalý obnos peněz.
Jak si na ně dát pozor a rozpoznat je se dozvíte v našem článku 10 tipů jak nenaletět kyberútokům.
Pokud tedy nějakému uživateli dáváte funkci správce, vyžádejte si, aby měl uživatel tuto bezpečnostní funkci zapnutou. Předejdete tak celé řadě velkých problémů. (např. manipulace s vaším účtem nesprávnou osobou)
Jak si Dvoufázové ověření zapnout?
-
Na vašem osobním Facebook profilu přejděte do Nastavení zabezpečení a přihlášení.
-
Zde uvidíte oddíl Dvoufázové ověření a kliknete na Upravit.
Zvolte metodu dvoufázového ověření, které může probíhat přes:
- SMS kód
- Přihlašovací kódy z externí autentifikační aplikace
(např. Google Authenticator nebo LastPass) - doporučujeme - Bezpečnostní klíč na kompatibilním zařízení
Chcete vědět více?
Podrobný návod jak na dvoufázové ověření na Facebooku,
jsme pro vás připravili v samostatném článku.
Shrnutí
Pokud se rozhodnete přidat nového člena do vašeho týmu, rozmyslete si, jakou roli mu přidělíte. Vždy po tomto uživateli požadujte nastavení dvoufázového ověření a až poté jej do týmu přidejte. Velice tím zmenšíte riziko, že bude nový uživatel s účtem zacházet špatně, nebo že dojde k jeho odcizení.
Facebook stránky mají velké množství funkcí a svou firmu zde můžete dobře prezentovat. Vytvářejte kreativní, zajímavý a informativní obsah. Myslete však na správnou úpravu příspěvků a obrázků. Jak neudělat chybu s příspěvky se dozvíte v našem článku Důležité rozměry příspěvků na Facebooku. Facebook v České republice používá 5,5 miionu čechů, a to už je pořádný kus publika.
Chtěli byste zajistit správu sociálních sítí?
Nebo jen potřebujete poradit od někoho,
kdo má sociální sítě v malíčku?
Kontaktujte nás
Zdroje:
www.facebook.com
www.socials.cz
business.facebook.com
Aktualizováno 21. 06. 2024