Spravujete Facebook stránku pro váš brand?
Klíčem k úspěchu je práce v Meta Business Suite.
Sepsali jsme pro vás návod, jak publikovat a plánovat příspěvky.
Facebook se stále drží na prvním místě v žebříčku oblíbenosti sociálních sítí.
Je tedy jednoduchou cestou, jak zůstat v kontaktu s velkou částí zákazníků a komunity. V České republice používá Facebook 5,2 milionů uživatelů.
Nejpočetnější věkovou skupinou jsou lidé ve věku 25-29 let, kteří tvoří 84 % uživatelů. Není zrovna tato skupina vaší cílovou?
Jak tvořit úspěšné příspěvky
- Pravidelností k úspěchu.
Minimálně je potřeba publikovat 4 příspěvky za měsíc. Jak zvládnout včasné a pravidelné publikování příspěvků se dozvíte níže v návodu. - Cílová skupina
Než začnete tvořit příspěvek, je potřeba vědět, pro jakou cílovou skupinu je určen a jaký účel příspěvek má. - Zajímavý obsah k nezaplacení.
Poutavá fotografie a informativní popisek jsou pro rozvoj vaší Facebook stránky naprostou nezbytností.
- Buďte v kontaktu s komunitou.
Ta se okolo vaší značky tvoří organicky, ale i placenou reklamou.Odpovídejte na komentáře, nezapomínejte pravidelně nahlédnout do zpráv a sledujte aktuální dění ve světě a vaší komunitě. - Nebojte se investovat do reklamy.
Placená reklama je hlavním příjmem Facebooku a proto taky nenechá vašemu příspěvku získat příliš velký organický dosah. Jednoduše je občas potřeba si za vyšší dosah příspěvků připlatit. - Publikujte příspěvky v době, kdy jsou vaši sledující online.
Vrhněte se na plánování
Perfekcionisté i zapomnětlivci můžou klidně spát. Meta Business Suite nabízí možnost naplánovat publikování příspěvků. Stres z nepravidelného publikování tedy není nutný. Jednou za čas si připravíte příspěvky, naplánujete je a poté už jen provádíte kontroly. Tato funkce vám tak dodává spoustu času pro komunikaci se zákazníky a k dalšímu rozvoji vašeho brandu. Jak tedy na to?
- Připravte si fotografii/vizuál, který chcete publikovat a napište mu poutavý popisek.
- Přejděte na Facebook stránku, na které chcete příspěvek publikovat a v nabídce nalevo otevřete Meta Business Suite.
- V Meta Business Suite uvidíte nalevo nabídku, ze které vyberte Plánovač.
- Klikněte na “Naplánujte příspěvek nebo příběh”.
- Vyberte datum a čas, kdy se má příspěvek publikovat a klikněte na Uložit.
- Vyplňte text (popisek) příspěvku a vložte vizuál. Napravo se zobrazí náhled vašeho příspěvku.
- Na konec už stačí jen kliknout na Zveřejnit a máte příspěvek naplánovaný.
Nezapomeňte na pravidelnou kontrolu
Pokud máte naplánované příspěvky na delší časové období, např. měsíc, je potřeba provádět kontroly.
Jaké kontroly jsou nejdůležitější?
- Několikrát do měsícě se podívejte, zda se příspěvky publikují tak, jak jste plánovali.
- Nezapomínejte na komunikaci. Pročtěte komentáře a komunikujte se zákazníky.
- Pozvěte nové uživatele ke sledování vaší stránky. Možnost pozvání uvidíte u uživatelů, kteří na váš příspěvek zareagovali.
Shrnutí
Plánujte, kontrolujte a budujte váš brand. Facebook nabízí spoustu možností pro zviditelnění vaší značky. Firemní profily a stránky to nemají s organickým dosahem jednoduché. Facebook upřednostňuje zobrazování příspěvků od přátel před příspěvky od firem. Nenechávejte vaše dosahy příspěvků náhodě a aktivně jděte uživatelům naproti.
- Publikujte pravidelně
- Pište poutavě
- Komunikujte, sdílejte, interagujte
- Nebojte se placené reklamy
Už nevíte jaké příspěvky publikovat?
Potřebujete pomoci se správou vaší facebook stránky?
Obraťte se na nás
a společně se můžeme domluvit na správě sociálních sítí!
Zdroje:
www.facebook.com
www.vceliste.cz