Eliška Haubertová

Jak plánovat příspěvky na Facebook

Spravujete Facebook stránku pro váš brand?
Klíčem k úspěchu je práce v Meta Business Suite.

Sepsali jsme pro vás návod, jak publikovat a plánovat příspěvky.

Facebook se stále drží na prvním místě v žebříčku oblíbenosti sociálních sítí.

Je tedy jednoduchou cestou, jak zůstat v kontaktu s velkou částí zákazníků a komunity. V České republice používá Facebook 5,2 milionů uživatelů.

Nejpočetnější věkovou skupinou jsou lidé ve věku 25-29 let, kteří tvoří 84 % uživatelů. Není zrovna tato skupina vaší cílovou? 

Facebook příspěvky

 

 

Jak tvořit úspěšné příspěvky

  • Pravidelností k úspěchu.
    Minimálně je potřeba publikovat 4 příspěvky za měsíc. Jak zvládnout včasné a pravidelné publikování příspěvků se dozvíte níže v návodu.

  • Cílová skupina
    Než začnete tvořit příspěvek, je potřeba vědět, pro jakou cílovou skupinu je určen a jaký účel příspěvek má.

  • Zajímavý obsah k nezaplacení.
    Poutavá fotografie a informativní popisek jsou pro rozvoj vaší Facebook stránky naprostou nezbytností.
  • Buďte v kontaktu s komunitou.
    Ta se okolo vaší značky tvoří organicky, ale i placenou reklamou.Odpovídejte na komentáře, nezapomínejte pravidelně nahlédnout do zpráv a sledujte aktuální dění ve světě a vaší komunitě.

  • Nebojte se investovat do reklamy.
    Placená reklama je hlavním příjmem Facebooku a proto taky nenechá vašemu příspěvku získat příliš velký organický dosah. Jednoduše je občas potřeba si za vyšší dosah příspěvků připlatit.

  • Publikujte příspěvky v době, kdy jsou vaši sledující online.

 

 

 

Vrhněte se na plánování

Perfekcionisté i zapomnětlivci můžou klidně spát. Meta Business Suite nabízí možnost naplánovat publikování příspěvků. Stres z nepravidelného publikování tedy není nutný. Jednou za čas si připravíte příspěvky, naplánujete je a poté už jen provádíte kontroly. Tato funkce vám tak dodává spoustu času pro komunikaci se zákazníky a k dalšímu rozvoji vašeho brandu. Jak tedy na to?

 

  1. Připravte si fotografii/vizuál, který chcete publikovat a napište mu poutavý popisek.

  2. Přejděte na Facebook stránku, na které chcete příspěvek publikovat a v nabídce nalevo otevřete Meta Business Suite.

  3. V Meta Business Suite uvidíte nalevo nabídku, ze které vyberte Plánovač.

  4. Klikněte na “Naplánujte příspěvek nebo příběh”.

  5. Vyberte datum a čas, kdy se má příspěvek publikovat a klikněte na Uložit.

  6. Vyplňte text (popisek) příspěvku a vložte vizuál. Napravo se zobrazí náhled vašeho příspěvku.

  7. Na konec už stačí jen kliknout na Zveřejnit a máte příspěvek naplánovaný.

Plánovač příspěvků na Facebooku

 

Kontrolujte příspěvky

 

Nezapomeňte na pravidelnou kontrolu

Pokud máte naplánované příspěvky na delší časové období, např. měsíc, je potřeba provádět kontroly.
Jaké kontroly jsou nejdůležitější?

  • Několikrát do měsícě se podívejte, zda se příspěvky publikují tak, jak jste plánovali.
  • Nezapomínejte na komunikaci. Pročtěte komentáře a komunikujte se zákazníky.
  • Pozvěte nové uživatele ke sledování vaší stránky. Možnost pozvání uvidíte u uživatelů, kteří na váš příspěvek zareagovali.

 

 

Shrnutí

Plánujte, kontrolujte a budujte váš brand. Facebook nabízí spoustu možností pro zviditelnění vaší značky. Firemní profily a stránky to nemají s organickým dosahem jednoduché. Facebook upřednostňuje zobrazování příspěvků od přátel před příspěvky od firem. Nenechávejte vaše dosahy příspěvků náhodě a aktivně jděte uživatelům naproti.

  1. Publikujte pravidelně
  2. Pište poutavě
  3. Komunikujte, sdílejte, interagujte
  4. Nebojte se placené reklamy

 

Už nevíte jaké příspěvky publikovat?

Potřebujete pomoci se správou vaší facebook stránky?

Obraťte se na nás
​a společně se můžeme domluvit na správě sociálních sítí!

Kontaktujte nás >

Zdroje:

www.facebook.com
www.vceliste.cz