Judita Kabzanová

Jak na zdravé vztahy mezi klientem a dodavatelem

Úkoly na vás padají jeden přes druhý, telefony zvoní a mesengery blikají jako vánoční stromeček?

Máte plný diář a přesto pořád pocit, že nestíháte?

A znáte ten pocit, když vám dorazí e-mail od klienta a vy nemáte ani sílu na něj kliknout?

Možná se právě nebezpečně rychle blížíte bodu vyhoření. Aby se tak nestalo a vy nehořeli vysokým plamenem, je třeba dodržovat některá pravidla vztahové hygieny mezi klientem a dodavatelem.  

E-mailová komunikace - INNOIT

 

 

Komunikujme včas

  • Usnadňujte si práci a komunikujte s klienty včas. Tak budete mít dostatek prostoru na vyřešení nejasností nebo problémů, které se mohou objevit v každém pracovním procesu. Vztah mezi vámi a klientem není vztah podřízeného a nadřízeného, jste partneři v rámci projektu a mějte pro to na mysli, že vaším primárním cílem není pouze vydělat, ale také rozvíjet spolupráci a společně posouvat obě vaše společnosti k růstu a prosperitě.

Hýčkejme si náš vztah

  • Tento vztah, podobně jako jiné mezilidské vztahy, potřebuje vaši péči a pozornost. Je potřeba udržovat jej v profesionální rovině, přesto ale být přátelský, laskavý a vřelý,ale také přiměřeně osobní.  Vás vztah s klientem je neustále budován a v čase se může měnit k lepšímu a někdy bohužel i k horšímu. Tomu se však chceme vyhnout, vždyť proklientský přístup je základem úspěšného podnikání.

Chvalme se

  • Nezapomínejte ani na pochválení. Ocenění dobře vykonané práce je důležité pro obě strany a i malá pochvala dokáže motivovat k velkým výkonům. Sociologické průzkumy ukazují, že nechválení lidé se často cítí nedocenění a jejich pracovní morálka poté zbytečně klesá. Zároveň je důležité mít pochopení pro mimořádné události, protože někdy se zkrátka v lidském životě může přihodit zdánlivě nemožné.

Stanovme priority

  • Pokud má komunikace mezi vámi a klienty probíhat hladce a výsledek být uspokojivý pro obě strany, je třeba stanovit pro každý úkol prioritu a té se držet. S nastavením správné priority pro každý úkol může pomoci třeba velmi jednoduchá Eisenhowerova matice priorit, podle které snadno vyřešíte každodenní úkoly. Podle stupně jejich naléhavosti je buď rovnou vyřešíte, předáte v rámci týmu nebo prostě zjistíte že tyto úkoly vlastně není třeba v dané chvíli řešit. Podívejte se na náš obrázek a uvidíte, že tuto analýzu vlastně každodenně sami provádíte v rámci své pracovní agendy.

Matice rozhodování - INNOIT

Komunikujme spolu

  • Otevřená komunikace na všech frontách je pro dobré vztahy zásadní. Nerozumíte zcela zadání, není vám něco jasné nebo nejste spokojeni? Je velmi důležité se včas ozvat a vyjasnit si podrobnosti co možná nejdříve, v klidu a bez emocí. Nebojte se některé dotazy opakovat nebo podrobně rozepisovat, pokud máte pocit, že nejste s vaším partnerem na stejné vlně.

  • Nezapomínejte na základní pravidla mezilidské komunikace. Pozdravení a poděkování nás nic nestojí a druhé straně dokáže rozsvítit den. Komunikaci ohledně nepříjemných skutečností nebo rozhodnutí neodkládejte a věcně své připomínky předejte druhé straně. Nemějte obavy některé záležitosti odmítnout, pokud by to znamenalo přetížení vašeho týmu nebo pokud nemůžete takový závazek splnit podle vašich představ. Klient ocení vaši přímočarost. Nezapomínejte však na slušné vychování a nenechte se unést emocemi. 

  • Pro úspěšné vedení komunikace je také vhodně zvolit kvalitní komunikační platformu, ať už se jedná o CRM system nebo dobře nastavený systém štítků v e-mailovém klientovi. Někdy mohou vzájemnou komunikaci velmi urychlit také konferenční hovory, kterých se může účastnit i více členů týmu.

Respektujme se navzájem

  • Někdy je třeba, aby dodavatel klientovi vysvětlil, že navrhované řešení není pro klienta nejvhodnější, že jej může poškodit nebo nebude přinášet dobré výsledky. Tyto situace často budí na obou stranách bouřlivé emoce, ale pro nejlepší výsledky je třeba zhluboka se nadechnout a důvěřovat profesionálům na obou stranách. Nezapomeňte, že dobrý dodavatel chce pro svého klienta to nejlepší možné řešení. Ve vzájemné komunikaci chceme dojít ke kompromisu, v kterém budou zahrnuty potřeby a přání obou stran. Vnímejme se navzájem jako partneři a respektujme své potřeby a profesionální zkušenosti.

 

Shrnutí

Věříme, že po přečtení našich dobře míněných rad jste pookřáli a ochotně otevřeli tajnou složku, ve které schováváte ty nejnepříjemnější úkoly a zaprášené e‑maily, na které jste dosud neměli sílu odpovědět. Uvidíte, že až tyto úkoly zdárně vyřešíte, budete se cítit jako úplně nový člověk, plný elánu a vysokého pracovního nasazení.

Zkuste se řídit našimi 6 tipy pro lepší komunikaci:

  1. Važte si vzájemného vztahu a pečujte o něj.
  2. Komunikujte spolu slušně otevřeně, efektivně a nebojte se řešit cokoliv.
  3. Pro lepší spolupráci pravidelně stanovujte priority jednotlivým úkolům.
  4. Chvalte se navzájem a buďte poslem dobré nálady.
  5. Ulehčujte si práci a komunikujte včas a efektivně. 
  6. Respektujte navzájem svůj profesionální názor a berte jej v potaz při hledání řešení.

Ať už děláte cokoliv, webová prezentace je nezbytnost. Navrhneme pro vás webové řešení na míru, optimalizujeme web pro vyhledávače, panoramaticky vyfotíme vaši provozovnu a umístíme na Google maps. Pomůžeme vám s nastavením emailové rozesílky nebo rozjezdem reklam na internetu.

Už se cítíte na rozjezd nového projektu? Napište nám třeba hned.

 

Potřebujete pomoct s komunikací
ve firmě a se zákazníky?

Chcete poradit od někoho, kdo má
komunikaci s klienty v malíčku?

Obraťte se na nás a společně vaši komunikaci
vylepšíme a uděláme ji efektivnější!

Kontaktujte nás >

Zdroje:

www.informatice.com
www.digichef.cz
www.psychologie.cz