Rok utekl jako voda a už je to opět tady. Nejvýnosnější období roku - Vánoce přicházejí. Jste připraveni?
Připravili jsme pro vás typy na vánoční newslettery.
Využijte naplno potenciál Vánoc i v newsletterech.
- Čím se liší od normálních newsletterů, které posíláte celý rok?
- Jak docílit toho, aby se zrovna ten váš neztratil v záplavě dalších vánoční přání v inboxu?
O vánocích nakupuje skoro každý. Nyní je ta správná doba pokusit se je oslovit i neaktivní kontakty a ze spících kontaktů mít opět ty aktivní.
Probuďte spící zákazníky
Pokud se správně staráte o svou databázi kontaktů, jistě v ní máte i segment s neaktivními zákazníky, který pomalu čeká na váš vyřazovací zásah. Vytvořte speciální krátký reaktivační newsletter a připomeňte se.
Co dalšího ještě můžete udělat?
To nejdůležitější až na začátek
Opravdu jsme se nespletli. Na předmětu vašeho e-mailu nyní záleží ještě více, než kdy dřív.
Pokud zákazníka předmět nepřesvědčí natolik, aby kliknul, vyjde celá vaše práce vniveč.
Sebelepší obsah, nejvýhodnější nabídka z nejvýhodnějších... Nic z toho neuvidí, pokud ho neotevře.
Dejte si proto opravdu záležet.
Jak by měl ideální předmět vypadat?
- Je krátký, ale výstižný.
- Vzbudí zvědavost, ale neprozradí příliš.
- Neobsahuje příliš mnoho emotikonů.
- Neobsahuje ohrané fráze jako je
"nabídka”, “vánoční akce”, “kupte nyní” - Vzbudí pozitivní emoce.
- Trocha vtipu ještě nikomu neuškodila.
Jak konkrétně může takový předmět vypadat?
- Nenechávejte to jen na Ježíškovi.
- Vezměte letos dárky do vlastních rukou.
Takto by naopak vypadat neměl:
- Vánoční akce, která se nebude opakovat.
Nejhorší variantou jsou e-maily bez předmětu.
- Ty téměř s jistotou poputují rovnou do spamu.
Automatizujte
Nastavte si automatizaci na opuštěný košík. Připomeňte svým zákazníkům, že nedokončili svůj nákup. Budete překvapeni, kolik nákupů zákazníci dokončí až napodruhé nebo napotřetí.
Kontrolujte, kontrolujte, kontrolujte
Dříve, než svou kampaň odešlete, zkontrolujte si jak vypadá její mobilní zobrazení, zda správně fungují všechna tlačítka a odkazy. Opravte všechny překlepy a další nedostatky. Většina e-mailových klientů nabízí možnost využít testovací e-mail, ve kterém si snadno zkontrolujete celý svůj výtvor. Využijte tuto možnost. Po finálním odeslání už s chybami většinou nic nenaděláte. Byla by opravdu škoda promarnit příležitost zazářit.
Připravte se na vánoční katastrofy
Může se stát cokoliv. Od ztracené objednávky, přes nedodané zboží dodavatelem, výpadek na vašem webu, přetížení skladu, ztracenou zásilku.. Nejhorší, co můžete udělat je strčit hlavu do písku a dělat, že se nic neděje. Vaši zákazníci leccos pochopí a mnohé vám i odpustí. Musí však vědět, že se něco děje a také, co se bude dít dál. Připravte si proto svou krizovou komunikaci předem, dokud je ještě čas.
Poděkujte svým věrným zákazníkům,
budujte lovebrand
Popřejte svým věrným zákazníkům krásné svátky i úspěšný vstup do nového roku. Můžete vytvořit speciální personalizovaný vánoční newsletter s přáním krásných Vánoc, či PF nebo samotné přání přidat do toho prodejního.
S tvorbou originálního PF vám rádi pomůžeme.
Neváhejte se nám ozvat co nejdříve.
Shrnutí
Vánoce jsou svátky zisků. Nezní to sice tak poeticky jako klid a mír, ale pravdou je, že vánoční kampaň je vrcholem celého prodejního roku. Během této krátké doby můžete mnoho získat. Vyplatí se proto náležitě se připravit. Newslettery jsou velmi dobrým způsobem, jak celý prodej podpořit. Dejte si záležet, vyplatí se to.
- Vsaďte na kladné emoce - snažte se vyvolat očekávání, radost, vděčnost.
- Staňte se nejlepší kamarádkou a zjednodušte svým zákazníkům výběr dárků.
- Prozkoumejte všechny možnosti své vánoční cílovky.
- Budujte svůj love brand - popřejte svým věrným zákazníkům krásné svátky a nebo jim rovnou dejte dárek.
A nezapomeňte, že vánoční kampaní to celé ještě zdaleka nekončí. Následuje ještě povánoční výprodej.
Připravte se s předstihem také na něj. Pravidla už znáte.
Ztrácíte se v tom množství informací?
Chtěli byste také svou vánoční kampaň včetně newsletterů,
ale nezbývá vám čas?
Nezoufejte, pomůžeme vám. Kontaktujte nás a společně už něco vymyslíme.
Jsme tu pro vás!
Zdroje:
www.smartemailing.cz
www.podnikatel.cz
clipsan.com