Tereza Horáková

Jak na vánoční newslettery

Rok utekl jako voda a už je to opět tady. Nejvýnosnější období roku - Vánoce přicházejí. Jste připraveni?
Připravili jsme pro vás typy na vánoční newslettery.

Využijte naplno potenciál Vánoc i v newsletterech.

  • Čím se liší od normálních newsletterů, které posíláte celý rok?
  • Jak docílit toho, aby se zrovna ten váš neztratil v záplavě dalších vánoční přání v inboxu?

O vánocích nakupuje skoro každý. Nyní je ta správná doba pokusit se je oslovit i neaktivní kontakty a ze spících kontaktů mít opět ty aktivní.

Probuďte spící zákazníky

Pokud se správně staráte o svou databázi kontaktů, jistě v ní máte i segment s neaktivními zákazníky, který pomalu čeká na váš vyřazovací zásah. Vytvořte speciální krátký reaktivační newsletter a připomeňte se.

Co dalšího ještě můžete udělat?

Vánoční newslettery - INNOIT blog

 

 

 

To nejdůležitější až na začátek

Opravdu jsme se nespletli. Na předmětu vašeho e-mailu nyní záleží ještě více, než kdy dřív.
Pokud zákazníka předmět nepřesvědčí natolik, aby kliknul, vyjde celá vaše práce vniveč.
Sebelepší obsah, nejvýhodnější nabídka z nejvýhodnějších... Nic z toho neuvidí, pokud ho neotevře.
Dejte si proto opravdu záležet.

 

Jak by měl ideální předmět vypadat?

  • Je krátký, ale výstižný.
  • Vzbudí zvědavost, ale neprozradí příliš.
  • Neobsahuje příliš mnoho emotikonů.
  • Neobsahuje ohrané fráze jako je
    "nabídka”, “vánoční akce”, “kupte nyní”
  • Vzbudí pozitivní emoce.
  • Trocha vtipu ještě nikomu neuškodila.

UI design - INNOIT blog

Jak konkrétně může takový předmět vypadat?

  • Nenechávejte to jen na Ježíškovi.
  • Vezměte letos dárky do vlastních rukou.

UI design - INNOIT blog

Takto by naopak vypadat neměl:

  • Vánoční akce, která se nebude opakovat.

UI design - INNOIT blog

Nejhorší variantou jsou e-maily bez předmětu.

  • Ty téměř s jistotou poputují rovnou do spamu.

 

 

 

1. Emoce
2. Personalizace
3. Cílová skupina
4. Tipy na dárky
5. Akce, sleva, výhodněji už to nejde..
6. Vánoční odpočet
7. Vánoční CTA

1. Emoce
Využijte emoce ve svůj prospěch.

Vánoční NL se neliší pouze svým vzhledem, kdy je vizuál často vyladěn do vánočního, ale především svým obsahem. Vánoce jsou svátky emocí. Snažte se vyvolat radost, očekávání nebo vděčnost.

2. Personalizace
Personalizace je nyní důležitější, než kdy jindy.

Oslovte své zákazníky jménem, popřejte jim krásný vánoční čas a v tomto duchu pokračujte i v celém NL. Vytvořte jim obsah na míru jejich potřebám a nákupním zvyklostem.

3. Cílová skupina
Vánoční cílovka je jiná.

Nezapomeňte, že vánoční dárky málokdo kupuje sobě. Dárky nakupujeme pro své blízké, kolegy v práci, kamarádky, učitelky ve školce... 

4. Tipy na dárky
Vánoční cílovka je jiná.

Vánoční období je plné shonu a nervů. Usnadněte svým zákazníkům vybírání dárků pro své nejbližší. Vytvořte pro ně seznam vhodných dárků pro muže, pro ženy, pro babičku i dědu. Nezapomeňte také připsat, proč zrovna váš děda ocení novou kytaru. Pomocná ruka od prodejce je vždy vnímána jako něco navíc, co zákazníci ocení.

5. Akce, sleva, levněji už to nejde
Kdo by nechtěl ušetřit?

O Vánocích více, než kdy jindy. Omezte svou akci časem, po který trvá. Opět se zde jedná o emoce - pocit úspěchu nad levnějším nákupem často vítězí.

6. Vánoční odpočet
Zdaleka nemusí jít jen o odpočítávání času vánoční nadílky.

Vyzkoušejte odpočítávat, jak dlouho ještě zákazníci mohou nakupovat s garancí doručení do Vánoc nebo jak jak dlouho ještě bude mít otevřeno vaše kamenná prodejna.

7. Vánoční CTA
Výzva k akci ve vánočním kabátu.

Co tím vším chtěl vlastně básník říci? Bez užitečného a funkčního prokliku to prostě nepůjde. To již jistě víte. I CTA můžete vánočně vyladit. Vyzkoušejte např. tlačítko s nápisem “Pořiďte si dárky u nás”.

 
 

 

Automatizujte

Nastavte si automatizaci na opuštěný košík. Připomeňte svým zákazníkům, že nedokončili svůj nákup. Budete překvapeni, kolik nákupů zákazníci dokončí až napodruhé nebo napotřetí.

Kontrolujte, kontrolujte, kontrolujte

Dříve, než svou kampaň odešlete, zkontrolujte si jak vypadá její mobilní zobrazení, zda správně fungují všechna tlačítka a odkazy. Opravte všechny překlepy a další nedostatky. Většina e-mailových klientů nabízí možnost využít testovací e-mail, ve kterém si snadno zkontrolujete celý svůj výtvor. Využijte tuto možnost. Po finálním odeslání už s chybami většinou nic nenaděláte. Byla by opravdu škoda promarnit příležitost zazářit.

Připravte se na vánoční katastrofy

Může se stát cokoliv. Od ztracené objednávky, přes nedodané zboží dodavatelem, výpadek na vašem webu, přetížení skladu, ztracenou zásilku.. Nejhorší, co můžete udělat je strčit hlavu do písku a dělat, že se nic neděje. Vaši zákazníci leccos pochopí a mnohé vám i odpustí. Musí však vědět, že se něco děje a také, co se bude dít dál. Připravte si proto svou krizovou komunikaci předem, dokud je ještě čas.

 

 

Poděkujte svým věrným zákazníkům,
budujte lovebrand

Popřejte svým věrným zákazníkům krásné svátky i úspěšný vstup do nového roku. Můžete vytvořit speciální personalizovaný vánoční newsletter s přáním krásných Vánoc, či PF nebo samotné přání přidat do toho prodejního.

S tvorbou originálního PF vám rádi pomůžeme.
Neváhejte se nám ozvat co nejdříve.

Chci originální PF 2024 > 

 

 

 

Shrnutí

Vánoce jsou svátky zisků. Nezní to sice tak poeticky jako klid a mír, ale pravdou je, že vánoční kampaň je vrcholem celého prodejního roku. Během této krátké doby můžete mnoho získat. Vyplatí se proto náležitě se připravit. Newslettery jsou velmi dobrým způsobem, jak celý prodej podpořit. Dejte si záležet, vyplatí se to.

  • Vsaďte na kladné emoce - snažte se vyvolat očekávání, radost, vděčnost.
  • Staňte se nejlepší kamarádkou a zjednodušte svým zákazníkům výběr dárků.
  • Prozkoumejte všechny možnosti své vánoční cílovky.
  • Budujte svůj love brand - popřejte svým věrným zákazníkům krásné svátky a nebo jim rovnou dejte dárek. 

A nezapomeňte, že vánoční kampaní to celé ještě zdaleka nekončí. Následuje ještě povánoční výprodej.
Připravte se s předstihem také na něj. Pravidla už znáte.

 

 

Ztrácíte se v tom množství informací?

Chtěli byste také svou vánoční kampaň včetně newsletterů,
ale nezbývá vám čas?

Nezoufejte, pomůžeme vám. Kontaktujte nás a společně už něco vymyslíme.

Kontaktujte nás >

Jsme tu pro vás!

 

Zdroje:

www.smartemailing.cz
www.podnikatel.cz
clipsan.com