S rostoucím počtem došlých e-mailů bylo vminulosti potřeba e-mailové schránky rozdělit na více oddílů, než jen na vyžádanou a nevyžádanou poštu. K postupnému členění e-mailovch schránek došlo zhruba od května 2013, kdy toto řešení představil Google.com ve svých e-mailových schránkách. V nejrozšířenějším českém poskytovateli e-mailových služeb Seznam.cz bylo toto členění představeno v únoru 2015. Novým prvkem v e-mailových schánkách se stala složka hromadné(á). Jejím hlavním úkolem je oddělovat reklamní a marketingová sdělení od transakční a osobní pošty.
Každá e-mailová schránka má tři základní složky
Došlé zprávy se rozdělují dle toho, co obsahují a odkud pochází.- Inbox - doručené
- Hromadná (Promoakce)
- Spam
Důvodem pro toto dělení je snadná orientace i ochrana před nevyžádanou poštou.
Jednoduše si představte, že jdete zkontrolovat svou schránku, ve které očekáváte důležitý pracovní e-mail nebo zprávu o přijetí objednávky apod.
Denně vám však zároveň dorazí i několik newsletterů (k jejichž odběru jste se přihlásili) a mnoho dalších reklamních sdělení. Kdyby bylo vše v jedné složce, bylo by to při současném objemu došlých zpráv velmi nepřehledné. Díky složce hromadné máte ve své schránce “uklizeno”.
Hromadná není spam
Že to víte? Je až neuvěřitelné kolik uživatelů hromadnou poštu za spam považuje. Do hromadné pošty patří vše kromě transakčních, pracovních a osobních e-mailů. Samozřejmě kromě pošty nevyžádané nebo podvodné, která patří do spamu.
Zopakujme si tedy pro pořádek, kam který e-mail patří.
Newsletter, který již nechcete odebírat, neoznačujte za spam!
Otevřete ho a v těle e-mailu klikněte na “odhlásit z odběru”. Toto tlačítko se obvykle nachází v patičce, ale může být i v jeho záhlaví, či kdekoliv jinde, jedná-li se např. o reaktivační kampaň.
Označením e-mailu za spam si možná ušetříte pár kliknutí, ale významně uškodíte odesílateli kampaně. Každé takové označení za spam zhoršuje jeho reputaci a snižuje doručitelnost jeho e-mailů. Možná někdy také budete v roli odesílatele a každé takové odhlášení místo označení za spam jistě oceníte.
Shrnutí
Rozdělení e-mailů ve schránce je důležitý způsob, jak udržet e-mailovou schránku organizovanou a přehlednou. Správné rozdělení e-mailů do složek doručené a hromadné (promoakce) napomáhá ke snadné orientaci, rychlejšímu hledání a odfiltrování nevyžádané pošty. Základní dělení si můžete kdykoliv doplnit dělením vlastním dle svých preferencí a možností, které nabízí konkrétní e-mailový klient.
V online světě jsme jako ryba ve vodě.
Rádi vám pomůžeme s e-mailingem i třeba s novým webem.
Tvoříme weby, které prodávají.
Zdroje:
seznam.cz
support.google.com
www.apek.cz
www.ctu.cz
clipsan.com