Říká se, že kreativitě se meze nekladou. Souhlasíme, ale ne v plném rozsahu. I u kreativních návrhů je potřeba dodržet pravidla, aby vizuál opravdu zaujal. Čtenář se tak může jednoduše zorientovat a intuitivně se dozvědět všechny potřebné informace.
I tato zdánlivě nepodstatná věc je pro vizuální identitu brandu velice důležitá. S nápaditou grafikou se můžete perfektně odlišit od vaší konkurence.
Využijte design pro budování brandu.
Chytrý design vám také zajistí větší zapamatovatelnost vaší značky u klientů nebo zákazníků.
Sepsali jsme pro vás 11 tipů pro vymakaný grafický design, které vám mohou pomoci k ještě lepší tváři vašeho brandu.
Co je vůbec ten grafický design?
Grafický design je odnož užitého umění. Díky grafickému designu můžete vizuálně komunikovat vaše myšlenky, produkty, vaši značku a emoce, které přináší. Κοmunikace probíhá pomocí typografie, ilustrace a nebo fotografie. Nezapomeňte, že k distribuci grafického deginu slouží nejen online svět, ale i ten offline - billboardy, tištěná média, televize, atd.
Pro firmy je dobrý grafický design jedním z klíčových faktorů pro úspěch mezi konkurencí.
Představte si, že si jdete do obchodu koupit láhev vína. Pokud nejste zrovna sommelier nebo nemáte svá oblíbená vína, to jediné, na základě čeho budete víno vybírat, je jeho etiketa. Některá vína se vám budou zdát luxusnější než ta ostatní a pokud odhlédnete od ceny, nejspíše pro sebe vyberete tu správnou láhev právě podle etikety. Gratulujeme! Koupí vybraného vína jste se stali "obětí" grafického designu.
10 + 1 tipy pro vymakaný grafický design
1. Účel designu
Před vytvářením grafického designu přemýšlejte v první řadě nad účelem, pro který grafiku vytváříte. Jinak budete prezentovat například vaše logo do záhlaví dopisu a jinak zase příspěvek na sociální sítě.
Upřednostňujte účel před subjektivním pohledem.
Do záhlaví dopisu například nebudete dávat 3D verzi vašeho loga, i když se vám líbí nejvíce ze všech. V tomto případě zvolte jednoduchou verzi loga, které bude i v menších rozměrech dobře čitelné.
2. Celkový obraz grafiky
Při vytváření grafického designu se neomezujte pouze na samotný design, ale vzpomeňte si i na prostředí, ve kterém bude vaše grafika použita. Například u časopisů je nutné, aby každá stránka vypadala dobře a harmonicky, ale zároveň spolu musí ladit celá dvoustrana a také celým časopisem se musí nést jednotná grafická struktura. sama o sobě dobře.
Máte mockup? A mohli bychom ho vidět?
Pokud vytvoříte grafický návrh, zkuste si ho poté umístit do nějakého mockupu, který bude reprezentovat prostředí, ve kterém se bude design nacházet. Vytvořili jste grafiku k tisku na plátěnou tašku, polep auta nebo například reklamní stojan před restauraci? Připravte si mockup reprezentující prostředí a snadno tak odhalíte mnohá úskalí vašeho designu jako například zdálky nečitelný text, nevýrazné hlavní sdělení, příliš tenké linie nebo špatný výběr barev.
11. Ukázněnost
Více je někdy méně. A u grafického designu to ještě vynásobte nejméně dvakrát. Dobám přehnaných grafických prvků, vyskakování obřích bannerů se slevami a podobných obtěžujících záležitostí již odzvonilo. Nezapomeňte na účel. Určitě jím není zahlcení potenciálního zákazníka.
Nechte své designy dýchat a mluvit za vás.
Správný design to udělá za vás a přitáhne vám přesně tu cílovou skupinu, ke které promlouvá. Není potřeba být za každou cenu originální. Pokud je takový váš produkt nebo vaše služba, bude to poznat i bez koťátek a štěňátek (protože kdo by je neměl rád, viďte?). Všeho s mírou u designu platí.
Shrnutí
Informací mnoho, ale jedno je jisté. Grafika je kreativní obor, který vyžaduje zkušenosti a čas. Každé pravidlo má své výjimky. Nelze tedy říct, že pokud budete dodržovat všechna vypsaná pravidla, budete vždy na špičce. Můžeme ale říct, že dodržovaní těchto základních pravidel bude vaše grafické návrhy neustále posouvat a vždy půjdete s dobou. Důležité je však sledovat trendy, stále se měnící rozměry vizuálů na sociálních sítích, nové možnosti využití online nástrojů a další informace.
Co dál a jak vše zapracovat?
Přenechte vaši online prezentaci profesionálům.
Máme široké portfolio grafických prací.
Rádi vám pomůžeme s grafickým návrhem.
Zdroje:
www.kurzy_ws.upol.cz
www.shockworks.eu
www.trigama.eu
www.marketingsusmevem.cz
www.awwwards.com